010-215 02 48 Ma t/m vrijdag van 09:00-17:00
FacebookTwitterYouTube

Menu
Update 25 maart 2022

Nederland is weer open!

In navolging van een aantal Europese landen gaat ook Nederland weer open. De afgelopen tijd zijn we door vaccinaties, boosterprikken en de opgebouwde immuniteit beter tegen het virus bestand. Vanaf 25 maart 2022 zijn er geen beperkende coronamaatregelen meer in Nederland. Dat is goed nieuws voor iedereen die weer uitkijkt om heerlijk van een vakantie te genieten.


Veilig boeken zonder risico

Veilig en zonder zorgen een vakantie boeken en op reis gaan is nog nooit zo belangrijk geweest. Met onze boekingsgaranties zorgen wij ervoor dat je onbezorgd op vakantie kan gaan. Wij volgen dagelijks de ontwikkelingen op onze bestemmingen. Zo ben je altijd op de hoogte van de laatste maatregelen, benodigde testen en verplichte formulieren die je nodig hebt voor jouw vakantie in coronatijd. Onze boekingsgaranties zijn:

Financiële zekerheid door SGR Jouw boeking valt onder de dekking van de SGR (Stichting Garantiefonds Reisgelden). Dat betekent dat je altijd verzekerd bent dat jouw aanbetaling wordt terugbetaald door SGR indien wij door financieel onvermogen onze verplichtingen niet kunnen nakomen.

Overboeken of Geldteruggarantie Als wij de reis niet meer kunnen uitvoeren door de overheidsmaatregelen omtrent het coronavirus zijn we uit overmacht genoodzaakt om jouw reis te annuleren. Als alternatief zullen wij in overleg jou een andere vakantie op een latere periode aanbieden om naar over te boeken. Wil je niet overboeken, dan krijg je de reissom binnen 14 dagen teruggestort minus reserveringskosten en de bij ons afgesloten verzekeringen (reisverzekering, annuleringsverzekering en corona boekingsgarantie).

Corona Boekingsgarantie Met de ‘Corona Boekings Garantie’ (alleen voor nieuwe boekingen) kan je voor 50 euro deze extra garantie bijboeken om onverwachte kosten door coronamaatregelen te beperken. Onze ‘Corona Boekingsgarantie’ omvat de volgende 3 garanties:

-Flexibel omboeken
Gaat je reis door overheidsmaatregelen omtrent corona niet door, dan krijg je van ons een voorstel voor kosteloos overboeken met meerdere bestemmingen als alternatief voor je te annuleren reis. Bij afwijkende wensen of indien je zelf uit voorzorg aangeeft te willen overboeken naar een andere bestemming zijn we wel gerechtigd om eventueel omboekingskosten in rekening te brengen.

-Coulanceregeling-annuleringskosten
Als SET-Reizen jouw geboekte reis technisch kan uitvoeren binnen de door de overheid gestelde coronamaatregelen en jij bent door corona verhinderd omdat je jouw zorginstelling of woning niet mag verlaten door opgelegde quarantaineregels, kan je normaal niet kosteloos annuleren. Annuleren door verhindering omtrent corona is een overmachtssituatie en is niet verzekerd met een normale annuleringsverzekering. De standaard annuleringskosten zijn dan van toepassing en kunnen oplopen tot wel 100% van de reissom. Kan je door opgelegde quarantaineregels je woonlocatie niet verlaten, maar kan de reis wel gewoon doorgaan, dan worden de annuleringskosten door de ‘Corona Boekings Garantie’ beperkt tot 25% van de reissom.

-Upgrade naar een 1-persoonskamer
De vakanties die wij aanbieden zijn altijd op basis van een gedeelde 2-persoonskamer. Indien door coronaregels de 1,5 meter afstand tot je reisgenoot in het geding komt en de kamer van je boeking daardoor te klein is, krijg je automatisch en kosteloos een upgrade naar een 1 persoonskamer of een ruimere 2-persoonskamer.

Verplichting Vaccinatie, Gezondheidscheck en Zelftest

Als gevolg van het opheffen van de coronamaatregelen in Nederland per 25 februari 2022 kunnen wij onze richtlijnen ook versoepelen. Het is dus niet meer nodig om volledig gevaccineerd te zijn indien je in Nederland op vakantie gaat. Houdt in deze onzekere tijden er wel rekening mee dat de overheid bij kritische momenten de coronamaatregelen zoals een verplicht coronabewijs weer kan herinvoeren voor horeca, winkels en overige locaties in Nederland. Beschik je dan voor vertrek van jouw geboekte vakantie niet over een geldig coronavaccinatiebewijs met QR-code, dan is het niet meer mogelijk om deel te nemen aan een groepsreis. Annuleringskosten conform de annuleringsvoorwaarden zijn in dat geval van toepassing. Voor alle reizen naar het buitenland geldt sowieso dat je met een verplichte Coronatoegangsbewijs (DCC) moet kunnen aantonen dat je volledig gevaccineerd bent.

Het is voor alle bestemmingen (zowel binnen- als buitenland) belangrijk dat je gezond begint aan je vakantie en je anderen niet besmet. Wij verzoeken je ook een zelftest te doen op de dag van vertrek om een eventuele uitbraak van het virus tijdens de reis te voorkomen. De zelftest doe je, als laatste onderdeel van je gezondheidscheck (vermeld in je reisbescheiden), op de dag van vertrek om zo de meest actuele gezondheidssituatie te meten. Is de uitslag negatief, dan kan je zonder problemen aan je vakantie beginnen. Test je positief, dan dien je direct contact op te nemen met SET-Reizen.

Verplicht Coronatoegangsbewijs met QR-code (DCC)

Voor boekingen naar bestemmingen buiten Nederland is nog steeds een coronabewijs (DCC) verplicht. Je hebt dus een vaccinatiebewijs of een bewijs dat je hersteld bent van corona nodig. Met de CoronaCheck-app kun je deze bewijzen met QR-code laten zien bij verplichte controle. Het coronabewijs voor toegang met CoronaCheck-app staat ook wel bekend als het Digitaal Corona Certificaat (DCC).

LET OP:! Wij faciliteren geen PCR- of antigentesten tijdens onze vakanties. Heb je een reis geboekt en kan je niet voldoen aan coronamaatregelen en de nationale en internationale coronatoegangseisen, dan kan je simpelweg niet mee op vakantie. Annuleren is dan volgens de standaard voorwaarden en de annuleringskosten worden niet vergoed.

Goedgekeurde richtlijnen door de RIVM

Wij zijn blij met het stempel ‘veilig’ dat de RIVM al tijdens de coronacrisis in 2020 heeft toegekend aan de ‘Handreiking Aangepaste Vakanties’. Deze handreiking met Covid-19-maatregelen voor gespecialiseerde reisorganisaties is ontwikkeld in samenwerking met onze branche, ANVR en de Vereniging Gehandicaptenzorg Nederland (VGN).


Welke corona-maatregelen gelden er momenteel tijdens de vakanties?

Momenteel zijn er in Nederland geen beperkende coronamaatregelen. Maar in deze onzekere tijd staat veiligheid voorop. Onze begeleiders worden geïnstrueerd en getraind om binnen de geldende coronamaatregelen iedereen een veilig verblijf te bieden. Hiervoor hebben we ons protocol ‘Veilig samen op reis’ opgesteld die alle stadia van de reis omvat. Voor zowel onze begeleiders als onze reizigers geldt ook een vaccinatieplicht voor deelname aan onze vakanties. Wijzigingen van Kabinetsmaatregelen en de adviezen van de RIVM volgen we op de voet om onze regels en protocollen bij te sturen.

De geldende coronamaatregelen zijn afhankelijk van het moment en kan dus periodiek wijzigen. Momenteel zijn QR-code (buitenland), hygiëneregels en onze RIVM goedgekeurde protocollen ‘Veilig samen op reis’ belangrijk om iedereen een veilige en fijne vakantie te bieden. Om je te informeren omtrent onze maatregelen tijdens corona, hebben we deze in grote lijnen als volgt voor je uiteengezet.

>Gezondheidscheck / zelfftest

Bij je reisbescheiden die je zo'n 3 weken voor vertrek ontvangt, zit ook een bijlage met enkele vragen met betrekking tot je gezondheid in relatie met corona. Beantwoord je een of meerdere van die vragen op de dag voor vertrek met ja, dan dien je direct contact met ons op te nemen. Om te checken of je geen corona hebt voordat je op reis gaat adviseren wij je om een zelftest te doen. Tijdens de vakantie houden we uit voorzorg regelmatig gezondheidschecks bij deelnemers en begeleiders van de groep.

>Mondkapjes / Vervoer

Momenteel is het dragen van mondkapjes in Nederland en op de meeste bestemmingen niet meer verplicht. Ook de mondkapjesplicht op het vliegveld en in het vliegtuig is vervallen. Maar let op: het kan zijn dat er in sommige landen nog in bepaalde ruimtes een mondkapjesplicht geldt. Check vooraf of dit geldt voor jouw bestemming op www.nederlandwereldwijd.nl/reisadvies.

>Hygiëneregels

We zijn beter tegen het virus bestand, door vaccinaties en boosterprikken en de opgebouwde immuniteit. Maar het coronavirus is er nog wel. Was je handen regelmatig en grondig, schudt geen handen (geef liever een hoofdknik, boks of elleboog) en hoest, nies in je elleboog, gebruik papieren wegwerpzakdoekjes en meld aan de vakantiebegeleiding als je koortsig bent en/of als je je niet lekker voelt. Schoonmaken, desinfecteren en luchten van de verschillende ruimtes is een extra taak van de begeleiders. Bij deelname aan een reis verklaren de vakantiedeelnemers automatisch op de hoogte te zijn van deze hygiëneregels en de instructies van de reisbegeleiding hieromtrent op te volgen.

Natuurlijk is vakantie vieren tijdens corona wat anders dan we gewend zijn, maar met bovenstaande regels kunnen we, indien er coronamaatregelen gelden, zonder problemen genieten van een leuke en veilige vakantie.


Vraag & antwoord


Kan ik de betaling van mijn boeking uitstellen in deze onzekere tijd?

Nee, dat is niet mogelijk. Bij het boeken van een reis sluit je met ons een reisovereenkomst met een wettelijk verplichting tot betaling binnen de gestelde termijnen. Wanneer jouw betaling uitblijft, stellen wij jou in gebreke en zijn wij genoodzaakt jouw boeking tegen kosten te annuleren. Mocht je reis door het coronavirus niet doorgaan, dan zorgen wij voor passende alternatieven.

<Klik voor meer informatie over betalingsvoorwaarden

<Klik voor meer informatie annuleringskosten

Welke vakanties worden wel / niet geannuleerd

Alle geboekte reizen gaan vooralsnog gewoon door. Wij blijven de ontwikkelingen en de adviezen van het RIVM en het Ministerie van Buitenlandse Zaken nauwgezet volgen. Reizen naar buitenlandse bestemmingen die voor vertrek gekenmerkt zijn met code oranje of rood worden geannuleerd. Indien de situatie en of de adviezen wijzigen, dan nemen we contact op met de betrokken reizigers om de situatie te bespreken. In zo’n geval bieden we voor de betreffende reisgroep een alternatief aan zodat je wel veilig en onbezorgd in een andere periode of naar een andere bestemming op vakantie kan!

Kan ik annuleren als ik niet meer op vakantie wil of kan?

Wij snappen goed dat de vrees voor een corona uitbraak onrust veroorzaakt onder de reizigers. Indien er op jouw geboekte reisbestemming ten tijde van de reis geen negatief reisadvies geldt en je wilt toch uit voorzorg annuleren, dan kan dat helaas niet kosteloos. Dit geld ook als je een buitenlandse reis hebt geboekt en kan niet voldoen aan de inreis-vereisten zoals bijvoorbeeld een negatieve sneltest en/of een vaccinatiebewijs (DCC). Wil je in deze gevallen toch annuleren, dan gelden onze standaard annuleringsvoorwaarden.

Afhankelijk van de situatie is het mogelijk om tegen extra kosten om te boeken naar een andere bestemming. Hiervoor kun je contact met ons opnemen voor de mogelijkheden. Wil je toch annuleren, dan gelden onze standaard annuleringsvoorwaarden.

<Klik voor meer informatie annuleringsvoorwaarden

Waarom wordt mijn vakantie niet geannuleerd?

Wij houden de ontwikkelingen rondom het coronavirus nauwkeurig in de gaten en volgen uiteraard altijd de adviezen van de lokale autoriteiten en onze reispartners op. Besluit je om zelf te annuleren dan is dit conform de standaardannuleringskosten.

Wat gebeurd er als SET-Reizen mijn reis annuleert omtrent het coronavirus?

Als wij de reis niet meer kunnen uitvoeren door de overheidsmaatregelen omtrent het coronavirus zijn we uit overmacht genoodzaakt om jouw reis te annuleren. Wij nemen dan z.s.m. contact met je op als de reis niet doorgaat. Als alternatief zullen wij je een andere vakantie op een latere periode aanbieden om naar over te boeken. Wil je niet overboeken, dan krijg je de reissom teruggestort minus reserveringskosten en de bij ons afgesloten verzekeringen (reisverzekering, annuleringsverzekering en coronagarantie).

Waarom krijg ik mijn annuleringspremie en SGR-bijdrage niet terug bij annulering?

Bij een annuleringsverzekering (kort of doorlopend) krijg je de betaalde premie niet terug en kun je het niet meer opzeggen. De annuleringsverzekering is namelijk al geldig op het moment dat je deze afsluit en het risico is dus al gelopen op het moment van annuleren. Dit geldt ook voor de SGR-bijdrage.

Krijg ik mijn reisverzekeringspremie wel terug bij annulering?

Ja, je kunt een kortlopende reisverzekering opzeggen. De betaalde premie krijg je dan terug. Betreft dit een combinatie van een kortlopende reis- met annuleringsverzekering, dan ontvang je alleen de premie terug voor uw kortlopende reisverzekering.

Kan ik aanspraak maken op de annuleringsverzekering en/of calamiteitenfonds?

Het kan natuurlijk zijn dat je bij ons een annuleringsverzekering hebt afgesloten. Deze reguliere annuleringsverzekeringen biedt echter geen dekking bij een negatief reisadvies of bij andere schade veroorzaakt door het coronavirus of andere virus-uitbraken.

Het Calamiteitenfonds biedt geen dekking voor ziektes. De definitie van een calamiteit in de garantieregeling is: “een door molest of een natuurramp veroorzaakte abnormale gebeurtenis.” Bij ziektes en epidemieën is daarvan geen sprake.

Wat vindt SET-Reizen van de coronacrisis?

De wereldwijde coronacrisis raakt ons allemaal. De sector, ons bedrijf, maar natuurlijk juist ook jou als trouwe reiziger. We doen ons uiterste best om je zo goed mogelijk te informeren en om oplossingen te bieden als jouw geboekte vakantie door eventuele overheidsmaatregelen omtrent corona niet door kan gaan. Maar zoals altijd blijven wij positief gestemd bij SET-Reizen en werken wij op kantoor met veel plezier om jouw vakantie mogelijk te maken. Ook onze begeleiders hebben er veel zin in om samen met jou en je reisgenoten vakantie te vieren.

Mede door de RIVM goedgekeurde protocollen voor begeleide vakanties konden onze reizen ondanks de maatregelen tijdens de coronacrisis veilig en zonder problemen uitgevoerd worden. Sinds de coronacrisis in 2020 zijn er al weer veel groepen veilig met ons op vakantie gegaan ondanks de restricties zoals mondkapjes in het vervoer, 1,5 meter afstand houden en de DCC met QR-code als verplichte reis- en toegangspas. Onze gasten hebben dan ook heerlijk kunnen genieten van een welverdiende vakantie.

Ook als corona een blijvertje is zal men in de toekomst blijven reizen voor de noodzakelijke ontspanning. Tijdens de afgelopen coronacrisis zijn velen zich dan ook bewust geworden van hoe belangrijk sociaal contact is en het samen ondernemen van activiteiten. En dit geldt natuurlijk ook voor de reiziger met een beperking. Vakantie en vrijetijdsbesteding voorkomt sociaal isolement en draagt bij aan de fysieke en mentale onafhankelijkheid, maar vergroot ook de leefwereld van mensen met een beperking en biedt hen nieuwe ervaringen.



Brochure aanvragen: Vul je gegevens in en we sturen je een brochure toe: