010-215 02 48 Ma t/m vrijdag van 09:00-17:00
FacebookTwitterYouTube

Menu

Praktische informatie


Op deze pagina vind je informatie met betrekking tot je vakantieboeking en handige tips
voor als je op reis gaat. Klik voor deze informatie op de onderstaande links.

Hoe boek ik een vakantie?

Alvorens men een reservering maakt, dient de hoofdboeker op de hoogte te zijn van onze
boekingsvoorwaarden. Kijk hiervoor op onze website of reisbrochure. Het boekingsproces
bestaat uit 2 stappen.

Stap 1 Reserveren van een vakantie kan via onze website, telefonisch of per papieren boekings-antwoordkaart. In deze stap van het reserveringsproces zijn naw gegevens van reiziger nodig en/of de reiziger wel of geen rolstoel en/of verpleegkundige zorg nodig heeft.
Stap 2 Binnen twee weken na de reservering in stap 1 kan de hoofdboeker de reservering definitief inboeken via een inlog op www.set-reizen.nl/mijnvakantie. Via dit beveiligde gedeelte op onze website kan de hoofdboeker de benodigde zorggegevens van de reiziger in vullen, controleren en accorderen als definitieve boeking. Na een positieve toetsing aan onze criteria ontvang je een bevestigingsmail van je boeking. Hierna volgt de factuur per post en per email.

Reisinformatie van de boeking

Uiterlijk drie weken voor vertrek ontvang je de reisinformatie van de geboekte vakantie met onder andere kofferlabels, evaluatieformulier en een overdrachtsenvelop om zakgeld en/of documenten in op te bergen ter overhandigen aan het begeleiderteam op de verzamelplaats. De boekingsgegevens in deze reisinformatie dient te worden gecontroleerd op juistheid.

Bij vliegreizen kan het zijn dat drie weken voor vertrek de tijden nog niet bekend zijn en of wijzigen. Veelal worden de vliegtijden pas een week voor vertrek aan bekend gemaakt.

Excursies en activiteiten

Het beschreven vakantieprogramma bij de bestemmingen van ons aanbod zijn slechts mogelijkheden die kunnen worden aangeboden. Afhankelijk van de bestemming bestaat het vakantieprogramma uit door het team georganiseerde activiteiten en excursies. De activiteiten worden afgestemd op de wensen en de mogelijkheden van de groep reizigers.

Het verblijf

Op de plaats van bestemming is het verblijf een bungalow, hotel, appartement of een cruiseschip. Hier worden de reizigers ingedeeld op basis van tweepersoonskamers met een andere reisgenoot van het zelfde geslacht. In sommige gevallen wordt men ingedeeld in drie- of meer persoonskamers. Hierover wordt niet gecorrespondeerd.

De 1-persoonskamers zijn beperkt en op aanvraag.

Alleen de accommodaties van de Zorgplus categorie zijn geselecteerd op rolstoeltoegankelijkheid en hebben aangepast sanitair en andere voorzieningen. De eventueel geboekte hulpmiddelen vermeld op de factuur zijn aanwezig op de locatie.

De maaltijden

De maaltijden, vanaf het diner op de eerste dag (geldt niet voor vakanties die in de avond vertrekken) t/m het ontbijt op de laatste dag, worden genuttigd in een restaurant of in de accommodatie. Vaak worden de maaltijden samen met de begeleiding klaargemaakt. De lunch en het diner op de terugreis zijn niet inbegrepen en zijn voor eigen rekening. Zie artikel 'Zakgeld'.

Dieet

Met uw opgegeven dieet houden wij zoveel mogelijk rekening. Zeer zware of ingewikkelde diëten zoals een 'glutenvrij' dieet zijn niet altijd makkelijk uitvoerbaar. Zeker niet in het buitenland. Wij doen ons best om deze wensen zo goed mogelijk te regelen, maar we kunnen het dieet of andere wensen niet garanderen. Wij verzoeken dan ook de reiziger om glutenvrije maaltijden en/of producten zelf mee te nemen op vakantie.

Wat neemt je mee op reis

Naast de normale bagage dienen op de volgende zaken te worden meegenomen: zakgeld, paspoort of Europese ID-kaart en eventueel hobby spullen en indien noodzakelijk medicatie, hulp- en zorgartikelen. De voorwaarden voor de bagage en eventuele hulpmiddelen zoals een rolstoel staan vermeld in de boekingsvoorwaarden op deze website.

Juiste (zorg)overdracht

Om de reiziger tijdens de vakantie zo goed mogelijk te begeleiden is het belangrijk dat er een goede actuele overdracht plaats vindt. Zorg dat wijzigingen in de periode russen boeking en vertrek tijdig aan ons worden gemeld. In de week voor vertrek neemt de teamleider van het begeleiderteam contact op met het thuisfront van de reiziger om dit te controleren.

Contact met reiziger tijdens en na de vakantie

Indien het thuisfront tijdens de vakantie contact wenst met de reiziger, dan dient dit vooraf met ons kantoor besproken te worden. Wij kunnen dan afspraken maken op welke dag en tijdstip het contact plaats moet vinden. Dit kan ook besproken worden in het contact met de teamleider een week voor vertrek van de vakantie. Na afloop van de reis zijn er evaluaties met het team over de reizigers. Indien nodig zullen we hiervoor contact opnemen met het thuisfront van de reiziger.

Vertrekdag en overdrachtenvelop

Op de vertrekdag dient de reiziger zich bij het verzamelpunt te melden bij de begeleiding met rode jacks of shirts. Belangrijk is dat de reiziger hier de overdrachtsenvelop met gegevens zorgvuldig overdraagt aan de aanwezige begeleiders.

Groepsgeld

Het verplichte groepsgeld wordt besteed aan het vakantieprogramma zoals activiteiten, excursies, toegangsgelden, vervoer, toeristenbelasting en het vakantieverslag. Restitutie van groepsgeld is niet mogelijk.

Vakantieverslag

Een paar weken na afloop van de vakantie ontvangen de reizigers een vakantieverslag als herinnering en als communicatie middel naar anderen.

Tips Koffer inpakken

Het is altijd weer een heel karwei om je koffers in te pakken. Wat moet je meenemen, hoeveel mag je meenemen en welk koffer is het meest geschikt? Het is heel handig om een inpaklijst te maken en bewust na te denken over wat je echt nodig hebt. Maar om stress te voorkomen staan hieronder alvast 10 tips:

1. Kies de juiste koffer. Voor een vliegreis kan je alle soorten koffers of reistassen gebruiken. Voor busreizengebruiken zijn reistassen weer idealer. Doordat deze plooibaar zijn, past het allemaal wat makkelijker in het bagageruim.
2. Pak je koffer ruim voor vertrek. Kom je bij het pakken erachter dat je nog wat mist, dan kun je dat nog kopen, wassen en lenen.
3. Neem niet (te) veel kleding mee. Vaak gebruik je maar de helft van je kleding.
4. Hou altijd ruimte over in je koffer.. Wellicht wil je nog souvenirs mee terug nemen.
5. Oprollen van kleding, in plaats van vouwen, voorkomt kreukels en in je schoenen passen nog sokken of ander kleine spullen.
6. Laat waardevolle spullen thuis en zorg dat kwetsbare spullen beschermd zijn met een hoes of anders een handdoek.
7. Doe tijdens de reis die schoenen aan die de meeste ruimte in beslag nemen, zoals berg- of wandelschoenen. Die nemen veel kofferruimte in beslag
8. Bij de drogist kun je kleine reisflacons kopen met shampoo, gel, tandpasta, enz. Scheelt weer ruimte!
9. Koffer op slot? Neem reservesleutels mee. Zorg wel dat je de reservesleutels bewaart op een andere plaats dan je andere sleutels.
10. Neem een zak mee voor je vuile of natte spullen.

Benodigde reisdocumenten

Zorg altijd dat de thuisblijvers op de hoogte zijn van je vakantiegegevens. Vergeet niet zelf je reisinformatie met de juiste vertrekplaats en tijden mee te nemen bij vertrek. Vliegtickets e.d. vouchers zijn altijd in bezet van de begeleiders van SET-Reizen. Voor de bestemming Turkije verzorgen wij het visum. Vliegtickets worden niet verstuurd en blijven in het bezit van het begeleiderteam. De bij reisinformatie verstuurde SOS-strook dient men tijdens de reis bij zich te houden.

ID-kaart of Paspoort
De reiziger dient zelf te zorgen voor een geldig (niet verlopen) paspoort of Nederlandse identiteitskaart (alleen geldig in Europa) die voldoet aan de eisen van de immigratiedienst en andere instanties van het land van bestemming. Sommige landen stellen ook eisen aan de geldigheidsduur van het paspoort en/of stellen een visum verplicht. Kijk op www.anwb.nl/vakantie/landeninformatie voor meer informatie.

De Nederlandse identiteitskaart is geldig in de volgende landen: Andorra, België, Bulgarije Cyprus, Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Groot-Brittannië en Noord-Ierland (inclusief de Kanaaleilanden), Hongarije, Ierland, Italië, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Malta, Monaco, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal (inclusief Madeira en de Azoren), Roemenië San Marino, Slovenië, Slowakije, Spanje (inclusief de Canarische eilanden), Turkije, Tsjechië, IJsland, Zweden en Zwitserland.

Voor alle overige landen heb je een paspoort nodig.

Medicatie en vaccinaties

Als de reiziger medicatie gebruikt en een buitenlandse vakantie boekt, moet een medisch paspoort worden meegenomen. Indien medicatie onder de Opium wet valt, dan is een Engelstalige medische verklaring met apostillestempel vereist. Kijk voor meer info op www.hetcak.nl

De reiziger is zelf verantwoordelijk voor de eventueel benodigde vaccinaties. Kijk op www.ggdreisvaccinaties.nl of raadpleeg je huisarts voor een goed advies.

Zakgeld

Het zakgeld is bedoeld voor uw persoonlijke uitgaven zoals; souvenirs, uitgaan, drankjes, consumpties en persoonlijke activiteiten. Hou rekening met een zakgeldadvies van ongeveer 15,- euro per dag. Voor de terugreis en consumptiepot dien je extra zakgeld mee te nemen. Kijk op onze boekingsvoorwaarden artikel 7.

Cash of pinnen
Neem je op vakantie geen pinpas mee, dan moet je al je zakgeld cash meenemen. Het risico is dat je dit geld in een keer kan verliezen. Let dus goed op je geld. Met een pinpas geld opnemen en betalen in winkels is veiliger en het kost in Eurolanden niets extra. Alle Nederlandse banken verstrekken een wereldpas met het Maestro-logo. Als een buitenlandse winkel dat logo voert, kun je er gewoon pinnen. Let op dat je pinpas is geactiveerd voor het buitenland. Neem hiervoor contact op met je bank. Let tevens ook op het opnamelimiet. Misschien is het verstandig om dit tijdens je vakantie aan te passen.

Gebruik je de bankpas in een land waar niet met de euro wordt betaald? Dan kost het geld om te pinnen of een bedrag op te nemen. Als je in een winkel betaalt met je betaalpas rekent je baank een opslag. Dit is een percentage van 0.5% tot 1,2% dat boven op de wisselkoers komt.

Souvenirs

Het is natuurlijk leuk en vaak lekker goedkoop om spullen uit het buitenland mee te nemen, kleding, sigaretten, parfum, goedkope merkkleding, in een land als Turkije bijvoorbeeld kunt u voor heel weinig geld van dit soort artikelen aanschaffen. Maar wat is er wel en wat is er niet toegestaan als u spullen wilt meenemen uit het buitenland? Kijk op de website van http://www.handbagageregels.nl/wat-mag-u-meenemen-uit-het-buitenland/ wat je niet mag meenemen als souvenirs en wat de boetes zijn.

Lokale gebruiken

Observeer en respecteer de normen en waarden van de lokale bevolking m.b.t. kleding en cultuur. Uiteraard is het jouw vakantie maar je bent te gast bij hen.

Een aantal tips om rekening te houden met lokale gebruiken:

1. Vraag altijd of je een foto mag maken van degene die je wilt fotograferen.
2. Afdingen is leuk, maar onthoud dat wat voor jezelf wellicht een klein bedrag kan zijn, voor de verkoper misschien van essentieel belang is. Ons advies: “Meet in the middle”.
3. Geef geen geld, cadeautjes aan bedelende kinderen: het geeft misschien een goed gevoel, maar we beseffen niet dat we hierdoor meewerken aan een wellicht veel groter probleem achter de schermen. Denk eens aan de ondersteuning van een lokaal goed doel of schooltje. Vaak hebben zij deze ondersteuning hard nodig.
4. Koop lokale producten en maak gebruik van lokaal aangeboden services: eet bijvoorbeeld in lokale bars of eetcafe’s. Vraag naar lokale excursies met lokale begeleiding: deze mensen beschikken tenslotte over de meeste kennis!

Brochure aanvragen: Vul je gegevens in en we sturen je een brochure toe: